Hacettepe Üniversitesi
Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
Sık Sorulan Sorular (Öğretim Elemanları)

DUYURU: Bildiğiniz gibi 20.02.2024 tarihinde Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız HADİ platformunun yazılımında zorunlu bir güncelleme yaptı. İlgili duyuruyu web sayfamıza da koymuştuk. Güncellemeyle birlikte, yazılımın yeni sürümünde, kullanıcı adı ve şifreleri Hacettepe kullanıcı adı ve şifrelerine dönüştü. Yazılımın genel kullanımı değişmemekle birlikte yeni sürümde bazı özellik ve menülerin yeri değişti.

HUZEM olarak öğretim elemanlarına destek verirken yazılı bilgiden daha çok videolarla anlatıma yer vermiştik. Bu nedenle bu sayfada bulamadığınız konular için Öğretim Elemanlarına Yönelik Destek Videoları sayfamıza bakabilirsiniz.

Eski ders içeriklerime nasıl ulaşabilirim?

Geçmiş dönem içeriklerinin bulunduğu sistemler:
önlisans-lisans için hadiarsiv.hacettepe.edu.tr,
lisansustu için lisansustuarsiv.hacettepe.edu.tr'dir.

Önceki dönemlerdeki ders içeriklerinize bu sistemlere giriş yaparak ulaşabilirsiniz.

hadiarsiv, lisansustuarsiv platformları için eski kullanıcı adı ve şifreler kullanılmaya devam edilmektedir. Bu platformlarda şifre sorunu yaşıyorsanız, öncelikle ilgili e-öğrenme platformunun giriş ekranındaki "şifremi unuttum" bölümünü kullanmalı, sonuç alamamanız halinde fakülteniz uzaktan eğitim koordinatörü ile iletişime geçmelisiniz.

Ayrıca, önceki dönemlere ait ders içerikleri, geçmiş dönem içeriklerinin bulunduğu sistemlerden "yedekle" (backup) ile alınıp hadi.hacettepe.edu.tr'ye "geri yükle" (restore) ile taşınabilir.

Konuyla ilgili yardım videosu Öğretim Elemanlarına Yönelik Destek Videoları sayfamızda "Moodle Kullanımı" kategorisinin en altında "Ders Yedekleme ve Geri Yükleme İşlemleri" başlığı ile verilmiştir.

HADİ'deki ad soyad bilgilerinde hata/değişiklik

HADİ'deki ad soyad bilgileriniz Bilgi İşlem Daire Başkanlığımızın veri tabanından gelmektedir.

HADİ'deki ad soyad bilgilerinizde bir hata ya da değişiklik farketmeniz durumunda, düzeltmek için Bilgi İşlem Daire Başkanlığımızın https://portal.hacettepe.edu.tr adresindeki "Bilgi Güncelleme" bölümünü kullanmalısınız.

Bu bölümde sizden istenen bilgileri girdiğinizde, bilgileriniz E-Devlet'ten güncellenecek ve değişiklikler en geç 1 gün sonra HADİ'ye de yansıyacaktır.

Herhangi bir sorun yaşamanız halinde Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız ile irtibata geçebilir ve destek alabilirsiniz.

Hangi E-Öğrenme platformunu kullanmalıyım?

Aşağıda 3 ayrı uzaktan eğitim platformu ve kimlerin bu platformları kullanmaları gerektiği bilgisi verilmiştir. Lütfen size uygun olan platformun adresine tıklayınız.

Hazırlık sınıfı öğrencileri ve ilgili derslerin sorumluları: ydyohazirlik.hacettepe.edu.tr


Önlisans, lisans öğrencileri ve ilgili derslerin sorumluları: hadi.hacettepe.edu.tr


Tıp Fakültesi öğrencileri ve ilgili derslerin sorumluları: tipmoodle.hacettepe.edu.tr


Lisansüstü (Tezli/Tezsiz Yüksek Lisans ve Doktora) öğrencileri ve ilgili derslerin sorumluları: hadi.hacettepe.edu.tr
(Not: 20.02.2024 tarihinde hadi.hacettepe.edu.tr olarak değişti.)

Not: Eski ders içeriklerinize ulaşmak için hadiarsiv ve lisansustuarsiv platformlarını kullanabilirsiniz. Bununla ilgili bilgi almak için şu soruya bakınız.

Bilgilerimi doğru yazdığım halde e-öğrenme platformuna giriş yapamıyorum.

20.02.2024 tarihinden itibaren hadi.hacettepe.edu.tr girişlerinde Hacettepe kullanıcı adı(*) ve şifresi kullanılmaktadır.

Eğer şifre sorunları yaşıyorsanız, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Portalı 'ndaki Şifremi Unuttum menüsünü kullanabilirsiniz.

Hacettepe kullanıcı adı: Hacettepe uzantılı e-posta adresinizin @ işaretinden önceki bölümü


Not: ydyohazirlik, tipmoodle, hadiarsiv, lisansustuarsiv platformları için eski kullanıcı adı ve şifreler kullanılmaya devam edilmektedir. Bu platformlarda şifre sorunu yaşıyorsanız, öncelikle ilgili e-öğrenme platformunun giriş ekranındaki "şifremi unuttum" bölümünü kullanmalı, sonuç alamamanız halinde fakülteniz uzaktan eğitim koordinatörü ile iletişime geçmelisiniz.

Derslerimin tamamı ya da bir kısmı üzerimde görünmüyor.

Dersler ve sorumluları önlisans/lisans ve lisansüstü öğrenci bilgi sistemlerindeki bilgiler aracılığı ile Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız tarafından otomatik olarak oluşturulmaktadır.

Eğer, derslerinizin hiçbiri ya da bir kısmı üzerinizde görünmüyorsa, öncelikle önlisans/lisans ve lisansüstü bilgi sistemlerinde derslerin üzerinizde olduğundan emin olunuz.

Ayrıca, platformdaki her ders/şube için bilgi sistemlerinde görünen ilk öğretim elemanı derse sorumlu olarak atanmaktadır. Yani, bilgi sistemlerinde dersin şubesinde birden fazla sorumlu varsa atanan sorumlu muhtemelen diğer öğretim elemanı olabilir.

Bu durumda, iletişime geçmeniz halinde, o öğretim elemanı ya da fakültenizin uzaktan eğitim koordinatörü sizi derse öğretim elemanı olarak atama işlemini yapabilir.

HADİ'deki dersimin öğrenci listesinde BİLSİS/PR-ENS'tekinden daha az öğrenci var.

Öğrenciler HADİ'ye ilk giriş yaptıklarında kullanıcıları oluşturulmakta ve otomasyonlarda aldıkları dersler hangileri ise o derslere eklenmektedirler. Bir öğrenci, öğrenci işleri otomasyonunda dersinizde görünüyor ancak HADİ'deki dersinizde görünmüyorsa bunun muhtemel sebebi öğrencinin HADİ'ye hiç giriş yapmamış olması olabilir.

Öğrenci HADİ'ye giriş yaptığında HADİ kullanıcısı oluşacak, öğrenci işleri otomasyonunda ders kaydı onaylıysa aldığı dersler HADİ'ye aktarılacaktır.

Öğrenci HADİ'de varsa ve aldığı diğer derslerin listesinde görünüyor ama sadece sizin dersinizde görünmüyorsa, o zaman Ekle-Sil sonrası güncellemede bir sorun olmuş olabilir veya yakın zamanda veri tabanlarında öğrencinin T.C. kimlik numarası (ya da Y.U. numarası) gibi bilgiler değişmiş ve bilgilerde eşleşme sağlanamamış olabilir. Otomasyondan kontrol ettikten sonra fakültenizin uzaktan eğitim koordinatöründen destek alabilirsiniz.

Herhangi bir aksiyon almadan önce, öğrencinin öğrenci işleri otomasyonundaki dersleri ve onay durumu mutlaka kontrol edilmelidir.

(Listede Bilsis'tekinden daha fazla öğrenci varsa bu soruya bakınız.)

HADİ'deki dersimin öğrenci listesinde BİLSİS/PR-ENS'tekinden daha fazla öğrenci var.

Bu durum bir kaç şekilde mümkün olabilir. Bunlardan ilki, Bilgi İşlem Daire Başkanlığımızın ekle-sil sonrası aktarmaları henüz tamamlamamış olması olabilir. Yani listeyi kontrol ettiğiniz tarih ekle-sil'den sonraki haftayı geçmemişse bu durumla karşılaşabilirsiniz. Bu durumda bir kaç gün bekleyiniz, listeler mutlaka eşitlenecektir.

Diğer bir ihtimal, otomasyon sistemlerinde dersi silen öğrencilerin HADİ'deki listenizde "askıya alınmış" olarak görünmeleri ve sizin bu durumu farketmemiş olmanız olabilir. HADİ'deki listenizi kontrol ediniz. Otomasyon sistemlerinde ekle-sil'de dersinizi silmiş olan öğrenciler HADİ'deki listenizde "askıya alınmış" olarak görünmektedirler. Bu öğrenciler dersinizle ilgili herhangi bir erişime sahip değillerdir. Listenin sayıca fazla görünmesinin nedeni budur ve bu bir sorun değildir. Ancak, aktif öğrencileriniz otomasyon sistemlerindeki ile aynıdır.

Yukarıda bahsettiğimiz bu iki durumun dışında bir durum varsa lütfen fakültenizin uzaktan eğitim koordinatörüne bilgi veriniz.

(Listede Bilsis'tekinden daha az öğrenci varsa bu soruya bakınız.)