Hacettepe Üniversitesi
Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
Sık Sorulan Sorular (Öğrenciler)

Sisteme Giriş

Hangi e-öğrenme platformunu kullanmalıyım?

Aşağıda 4 ayrı uzaktan eğitim platformu ve kimlerin bu platformları kullanmaları gerektiği bilgisi verilmiştir. Lütfen size uygun olan platformun adresine tıklayınız.

Hazırlık sınıfı öğrencileri ve ilgili derslerin sorumluları: ydyohazirlik.hacettepe.edu.tr


Önlisans, lisans öğrencileri ve ilgili derslerin sorumluları: hadi.hacettepe.edu.tr


Tıp Fakültesi öğrencileri ve ilgili derslerin sorumluları: tipmoodle.hacettepe.edu.tr


Lisansüstü (Tezli/Tezsiz Yüksek Lisans ve Doktora) öğrencileri ve ilgili derslerin sorumluları: hadi.hacettepe.edu.tr
(Not: 20.02.2024 tarihinde hadi.hacettepe.edu.tr olarak değişti.)

H.Ü. E-Öğrenme platformuna nasıl giriş yapabilirim?

20.02.2024 tarihinden itibaren hadi.hacettepe.edu.tr girişlerinde Hacettepe kullanıcı adı(*) ve şifresi kullanılmaktadır.

Eğer şifre sorunları yaşıyorsanız, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Portalı 'ndaki Şifremi Unuttum menüsünü kullanabilirsiniz.


Hacettepe kullanıcı adı: Hacettepe uzantılı e-posta adresinizin @ işaretinden önceki bölümü

HADİ dışındaki platformlar için: İlgili platformunun giriş ekranındaki "şifremi unuttum" bölümünü kullanmalı, sonuç alamamanız halinde fakülteniz uzaktan eğitim koordinatörü ile iletişime geçmelisiniz.

Yabancı uyruklu öğrenciyim, T.C. vatandaşlık numaram yok, sisteme nasıl giriş yapacağım?

20.02.2024 tarihinden itibaren hadi.hacettepe.edu.tr girişlerinde Hacettepe kullanıcı adı(*) ve şifresi kullanılmaktadır.

Eğer şifre sorunları yaşıyorsanız, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Portalı 'ndaki Şifremi Unuttum menüsünü kullanabilirsiniz.


Hacettepe kullanıcı adı: Hacettepe uzantılı e-posta adresinizin @ işaretinden önceki bölümü

HADİ dışındaki platformlar için: İlgili platformunun giriş ekranındaki "şifremi unuttum" bölümünü kullanmalı, sonuç alamamanız halinde fakülteniz uzaktan eğitim koordinatörü ile iletişime geçmelisiniz.

Tıp Fakültesi öğrencisiyim/çalışanıyım, moodle.isg.hacettepe.edu.tr'ye giremiyorum.

https://moodle.isg.hacettepe.edu.tr'deki eğitimlere erişmek için Yetişkin Hastanesi'ndeki "Çalışan Sağlığı" birimi ile iletişime geçiniz.

Çalışan Sağlığı birimi sizi hem sisteme ekleyebilir, hem de ilgili eğitimlere kaydınızı yapabilir.

Yaz okulunda ders alan misafir öğrenciyim. Sisteme nasıl gireceğim?

Misafir öğrencilerin HADİ'ye giriş yapabilmeleri için Üniversitemiz Bilgi İşlem Daire Başkanlığı "E-Posta Birimi"ne uğrayarak geçici bir Hacettepe kullanıcı hesabı açtırmaları gerekmektedir.

Daha sonra bu hesap ile https://hadi.hacettepe.edu.tr'yi kullanabileceklerdir.

Özel öğrenciyim. Sisteme nasıl gireceğim?

Misafir öğrencilerin HADİ'ye giriş yapabilmeleri için Üniversitemiz Bilgi İşlem Daire Başkanlığı "E-Posta Birimi"ne uğrayarak geçici bir Hacettepe kullanıcı hesabı açtırmaları gerekmektedir.

Daha sonra bu hesap ile https://hadi.hacettepe.edu.tr'yi kullanabileceklerdir.

Değişim programı (ERASMUS vb.) öğrencisiyim. Sisteme nasıl gireceğim?

Misafir öğrencilerin HADİ'ye giriş yapabilmeleri için Üniversitemiz Bilgi İşlem Daire Başkanlığı "E-Posta Birimi"ne uğrayarak geçici bir Hacettepe kullanıcı hesabı açtırmaları gerekmektedir.

Daha sonra bu hesap ile https://hadi.hacettepe.edu.tr'yi kullanabileceklerdir.
Hacettepe Kullanıcı Adı ve Şifresi

Hacettepe kullanıcı hesabımı bilmiyorum. Kullanıcı adımı ve şifremi nasıl öğrenebilirim?

Üniversitemizdeki her öğrencinin bir Hacettepe kullanıcı hesabı mevcuttur.

Hacettepe kullanıcı hesabı bilgilerinizi, Üniversitemiz Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Portalı 'ndaki "Kullanıcı Adımı Unuttum" bölümüne girip, karşınıza çıkan ekrandaki yönergeleri takip ederek öğrenebilirsiniz.

Kullanıcı adınızı öğrendikten sonra benzer şekilde "Şifremi Unuttum" bölümünden de şifrenizi öğrenebilirsiniz.

Hesap bilgilerinizi Portal'ı kullanarak öğrenemezseniz, destek için Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız ile irtibata geçebilirsiniz.

Bilgilerimi doğru yazdığım halde sisteme giriş yapamıyorum. Sorun ne olabilir?

20.02.2024 tarihinden itibaren hadi.hacettepe.edu.tr girişlerinde Hacettepe kullanıcı adı ve şifresi kullanılmaktadır.

Eğer şifre sorunları yaşıyorsanız, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Portalı 'ndaki Şifremi Unuttum menüsünü kullanabilirsiniz. Sorunu çözemezseniz, Bilgi İşlem Daire Başkanlığımızın kullanıcı destek hattından yardım alabilirsiniz.


Hacettepe kullanıcı adı: hacettepe.edu.tr uzantılı e-posta adresinizin @ işaretinden önceki bölümü
Örnek: E-posta adresiniz abc@hacettepe.edu.tr ise Hacettepe kullanıcı adınız abc'dir.
HADİ'ye giriş yaparken sadece kullanıcı adını yazmalısınız @hacettepe.edu.tr bölümünü yazmamalısınız.


HADİ dışındaki platformlar için: ydyohazirlik ve tipmoodle için eski kullanıcı adı (öğrenci numarası) ve şifreler kullanılmaya devam edilmektedir. Bu platformlarda şifre sorunu yaşıyorsanız, öncelikle ilgili e-öğrenme platformunun giriş ekranındaki "şifremi unuttum" bölümünü kullanmalı, sonuç alamamanız halinde fakülteniz uzaktan eğitim koordinatörü ile iletişime geçmelisiniz.

HADİ'deki ad soyad bilgilerinde hata/değişiklik

HADİ'deki ad soyad bilgileriniz Bilgi İşlem Daire Başkanlığımızın veri tabanından gelmektedir.

HADİ'deki ad soyad bilgilerinizde bir hata ya da değişiklik farketmeniz durumunda, düzeltmek için Bilgi İşlem Daire Başkanlığımızın https://portal.hacettepe.edu.tr adresindeki "Bilgi Güncelleme" bölümünü kullanmalısınız.

Bu bölümde sizden istenen bilgileri girdiğinizde, bilgileriniz E-Devlet'ten güncellenecek ve değişiklikler en geç 1 gün sonra HADİ'ye de yansıyacaktır.

Herhangi bir sorun yaşamanız halinde Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız ile irtibata geçebilir ve destek alabilirsiniz.

HADİ'de eski öğrenci numaram görünüyor ve derslerim görünmüyor.

Daha önce Hacettepe'de başka bir bölümde öğrenci olduysanız, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı veri tabanındaki öğrenci numaranızın güncellenmesi gerekiyor.

Derslerinizin görünmemesinin nedeni budur. Numaranız güncellendikten sonra 24 saat içerisinde dersleriniz sisteme aktarılacaktır.

Öğrenci numaranızın güncellemesi için Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız ile irtibata geçebilirsiniz.
Dersler

Sisteme giriş yapabildiğim halde Kurslarım/Derslerim menüsü boş gözüküyor, üzerime kayıtlı ders gözükmüyor.

Program kaydında ders aldığınızdan ve kaydınızın danışmanınız tarafından onaylandığından emin olunuz.

İlgili olduğunuz öğrenci işleri otomasyonunda (Bilsis, PR-ENS vb.) dersler üzerinizdeyse ve kaydınız onaylıysa, ancak uzaktan eğitim sisteminde üzerinizde hiç ders görünmüyorsa belki ders kayıt ya da ekle-sil sürecinin zamanı ile ilgili bir durum olabilir. Aktarma işlemleri zaman alabiliyor. (Aktarma işlemleri ile ilgili bilgi için bu soruya bakınız.)

T.C. uyruklu değilseniz, biraz aşağıdaki yabancı uyruklu öğrencilerle ilgili bu soruya bakınız.

Ayrıca, lütfen "Kurslarım" sekmesi içindeki, "Kurslarım", "Kurslara Genel Bakış" başlıklarının hemen altında bulunan filtreyi "Tümü" olarak değiştirdiğinizden emin olunuz.

Ders kayıtlarında aldığım dersler ne zaman uzaktan eğitim platformunda görünür?

Uzaktan eğitim sistemleri, ilgili akademik dönemin ders kayıt ve onay süreci tamamlandıktan sonra Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız tarafından lisans ve lisansüstü öğrenci otomasyonlarındaki verilerle güncellenmektedir.

Aktarma işlemleri bir kaç gün sürmektedir. Bu tarihlerde, öğrencilerimizin ve öğretim elemanlarımızın sistemlere giriş yapamamaları son derece normaldir.

Yeterli süre geçtikten sonra halen giriş yapamıyor veya giriş yaptığınız halde derslerinizi göremiyorsanız, fakülteniz uzaktan eğitim koordinatörü ile iletişime geçip bilgi veriniz.

Bilimsel hazırlık derslerim görünmüyor?

Öğrenci bilgi sisteminde ders/ekle-sil kaydınızın onaylı olup olmadığını kontrol ediniz ve onaylı olmasına rağmen dersleriniz HADİ'de görünmüyorsa fakülte/bölüm uzaktan eğitim koordinatörüne bilgi veriniz.

Ekle-Sil'de yaptığım değişiklikler görünmüyor.

Ekle-Sil haftasında dersleriniz ile ilgili yaptığınız değişiklikler, Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız tarafından belli aralıklarla hadi.hacettepe.edu.tr'ye yansıtılmaktadır.

Yani, ekle-sil'de ders sildiğinizde ya da eklediğinizde bunun HADİ'ye yansıması biraz zaman almaktadır.

Yeterli süre geçmesine ve ekle-sil kaydınız onaylı olmasına rağmen değişiklikler HADİ'ye yansımamışsa fakülteniz uzaktan eğitim koordinatörü ile iletişime geçebilirsiniz.

Çift anadal veya yandal öğrencisiyim. Derslerime nasıl ulaşacağım?

Öğrenci bilgi sisteminde ders/ekle-sil kaydınızın onaylı olup olmadığını kontrol ediniz ve onaylı olmasına rağmen dersleriniz HADİ'de görünmüyorsa fakülte/bölüm uzaktan eğitim koordinatörüne bilgi veriniz.

Not: 20.02.2024 tarihinden itibaren, iki ayrı hesap ile giriş yapmanıza gerek kalmamıştır. Hacettepe kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş yaptığınızda tüm dersleriniz görünmektedir.

Yabancı Uyruklu öğrenciyim, HADİ'de derslerim görünmüyor (veya görünüyordu ama artık görünmüyor).

Yabancı uyruklu öğrencilerimiz, öğrenci işleri otomasyonlarındaki Y.U. numaraları değiştiğinde/güncellendiğinde bu durumla karşılaşıyorlar.

Bu durumu düzeltmek için, öğrencilerimizin https://portal.hacettepe.edu.tr/hesap/bilgiguncelleme adresindeki arayüzü kullanarak Bilgi İşlem Daire Başkanlığı kullanıcı veri tabanındaki Y.U. numaralarını güncellemeleri gerekiyor.

Eğer numaralarını Portal üzerinden güncelleyemezlerse Bilgi İşlem Daire Başkanlığımızdan destek almaları gerekiyor.
Uzaktan Eğitimle Yürütülen Tezsiz Yüksek Lisans Programları

Tezsiz yüksek lisansı kazandım. Kayıt, harç ödeme, ders kayıt vb. gibi işlemler hakkında nereden bilgi alabilirim?

Uzaktan eğitim ile yürütülen tezsiz yüksek lisans programları için ilgili enstitü ile görüşmelisiniz.

Programlar ve bağlı oldukları enstitüler "Uzaktan Eğitim Programları" sayfamızda verilmiştir.

Uzaktan eğitim ile yürütülen tezsiz yüksek lisans programları hakkında nasıl bilgi alabilirim?

Uzaktan eğitim ile yürütülen tezsiz yüksek lisans programlarının listesine "Uzaktan Eğitim Programları" sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

Listede her bir program için ilgili enstitünün adı ve web sayfası adresi verilmiştir.

Başvuru takvimi, başvuru koşulları, harçlar, kayıt işlemleri ve diğer şeyler için ilgili enstitünün web sayfasını takip etmeli ve gerektiğinde enstitü ile irtibata geçmelisiniz.
Ders İçeriği

Dersin işlenişi hakkında bilgi alabilir miyim?

Öğretim elemanı tarafından haftalık olarak hazırlanan video, sunum, ders notu ve canlı ders anlatımı, H.Ü. E-Öğrenme platformları üzerinden öğrencilere ulaştırılacaktır.

Kaçırdığım / Giremediğim canlı derslerin telafisini nasıl yapabilirim?

Canlı dersler bittikten sonra ders kayıtları H.Ü. E-Öğrenme platformunda ilgili haftanın altında öğretim elemanı tarafından paylaşılabilir. Ancak ders kayıtlarının paylaşılması zorunlu değildir. Bu konuyu ders sorumlusuna danışmanız gerekmektedir.

Sınavlar

Sınavlar H.Ü. E-Öğrenme platformu üzerinden mi yapılacaktır?

Sınavlar yüz yüze yapılmaktadır.

Uzaktan eğitim ile yürütülen bazı programlar ya da dersler için sınav platformlarını ve linklerini dersin öğretim elemanı duyuracaktır.
Yardım

Sistemle ilgili karşılaştığım sorunlar için size nasıl ulaşabilirim?

Karşılaşılan sorunları daha hızlı ve yerinde çözmek adına akademik birimlerde uzaktan eğitim koordinatörleri belirlenmiştir.

Bize ulaşmadan önce fakülte/bölüm uzaktan eğitim koordinatörüne ulaşmanız sorunun nedenini bulmayı ve çözülmesini hızlandıracak, kolaylaştıracaktır.

Fakülte/Bölüm uzaktan eğitim koordinatörü ile ilgili bu soruya bakınız.
Uzaktan Eğitim Koordinatörü

Fakülte/Bölüm uzaktan eğitim koordinatörüne nasıl ulaşabilirim?

Uzaktan eğitim koordinatörünüzün iletişim bilgileri fakülteniz web sayfasında görünüyor olmalı. Görünmüyorsa, fakülte web sayfasındaki iletişim bölümünden fakültenize ulaşarak veya fakülte/bölüm sekreterliğinize uğrayarak koordinatörünüzün iletişim bilgilerini elde edebilirsiniz.