Hacettepe Üniversitesi
Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi
Sık Sorulan Sorular (Öğrenciler)

Sisteme Giriş

Hangi e-öğrenme platformunu kullanmalıyım?

Aşağıda 4 ayrı uzaktan eğitim platformu ve kimlerin bu platformları kullanmaları gerektiği bilgisi verilmiştir. Lütfen size uygun olan platformun adresine tıklayınız.

Hazırlık sınıfı öğrencileri ve ilgili derslerin sorumluları: ydyohazirlik.hacettepe.edu.tr


Önlisans, lisans öğrencileri ve ilgili derslerin sorumluları: hadi.hacettepe.edu.tr


Tıp Fakültesi öğrencileri ve ilgili derslerin sorumluları: tipmoodle.hacettepe.edu.tr


Lisansüstü (Tezli/Tezsiz Yüksek Lisans ve Doktora) öğrencileri ve ilgili derslerin sorumluları: hadi.hacettepe.edu.tr
(Not: 20.02.2024 tarihinde hadi.hacettepe.edu.tr olarak değişti.)

H.Ü. E-Öğrenme platformuna nasıl giriş yapabilirim?

20.02.2024 tarihinden itibaren hadi.hacettepe.edu.tr girişlerinde Hacettepe kullanıcı adı(*) ve şifresi kullanılmaktadır.

Eğer şifre sorunları yaşıyorsanız, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Portalı 'ndaki Şifremi Unuttum menüsünü kullanabilirsiniz.


Hacettepe kullanıcı adı: Hacettepe uzantılı e-posta adresinizin @ işaretinden önceki bölümü

Yabancı uyruklu öğrenciyim, TC numaram yok sisteme nasıl giriş yapacağım?

20.02.2024 tarihinden itibaren hadi.hacettepe.edu.tr girişlerinde Hacettepe kullanıcı adı(*) ve şifresi kullanılmaktadır.

Eğer şifre sorunları yaşıyorsanız, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Portalı 'ndaki Şifremi Unuttum menüsünü kullanabilirsiniz.


Hacettepe kullanıcı adı: Hacettepe uzantılı e-posta adresinizin @ işaretinden önceki bölümü
Hacettepe kullanıcı adı ve şifresi

Yeni Hacettepe kullanıcı hesabımı bilmiyorum. Kullanıcı adımı ve şifremi nasıl öğrenebilirim?

Üniversitemizdeki her öğrencinin bir Hacettepe kullanıcı hesabı mevcuttur.

Hacettepe kullanıcı hesabı bilgilerinizi, Üniversitemiz Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Portalı 'ndaki "Kullanıcı Adımı Unuttum" bölümüne girip, karşınıza çıkan ekrandaki yönergeleri takip ederek öğrenebilirsiniz.

Portal'ı kullanarak öğrenemezseniz, destek için Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız ile irtibata geçebilirsiniz.

Yeni Bilgilerimi doğru yazdığım halde sisteme giriş yapamıyorum. Sorun ne olabilir?

20.02.2024 tarihinden itibaren hadi.hacettepe.edu.tr girişlerinde Hacettepe kullanıcı adı ve şifresi kullanılmaktadır.

Eğer şifre sorunları yaşıyorsanız, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Portalı 'ndaki Şifremi Unuttum menüsünü kullanabilirsiniz. Sorunu çözemezseniz, Bilgi İşlem Daire Başkanlığımızın kullanıcı destek hattından yardım alabilirsiniz.


Hacettepe kullanıcı adı: hacettepe.edu.tr uzantılı e-posta adresinizin @ işaretinden önceki bölümü
Örnek: E-posta adresiniz abc@hacettepe.edu.tr ise Hacettepe kullanıcı adınız abc'dir.
HADİ'ye giriş yaparken sadece kullanıcı adını yazmalısınız @hacettepe.edu.tr bölümünü yazmamalısınız.

Yeni HADİ'deki ad soyad bilgilerinde hata/değişiklik

HADİ'deki ad soyad bilgileriniz Bilgi İşlem Daire Başkanlığımızın veri tabanından gelmektedir.

HADİ'deki ad soyad bilgilerinizde bir hata ya da değişiklik farketmeniz durumunda, düzeltmek için Bilgi İşlem Daire Başkanlığımızın https://portal.hacettepe.edu.tr adresindeki "Bilgi Güncelleme" bölümünü kullanmalısınız.

Bu bölümde sizden istenen bilgileri girdiğinizde, bilgileriniz E-Devlet'ten güncellenecek ve değişiklikler en geç 1 gün sonra HADİ'ye de yansıyacaktır.

Herhangi bir sorun yaşamanız halinde Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız ile irtibata geçebilir ve destek alabilirsiniz.
Dersler

Sisteme giriş yapabildiğim halde Derslerim menüsü boş gözüküyor, üzerime kayıtlı ders gözükmüyor.

Program kaydında ders aldığınızdan ve kaydınızın danışmanınız tarafından onaylandığından emin olunuz.

İlgili olduğunuz öğrenci işleri otomasyonunda (Bilsis, PR-ENS vb.) dersler üzerinizdeyse ve kaydınız onaylıysa, ancak uzaktan eğitim sisteminde üzerinizde hiç ders görünmüyorsa belki ders kayıt ya da ekle-sil sürecinin zamanı ile ilgili bir durum olabilir. Aktarma işlemleri zaman alabiliyor. Detaylı bilgi için bir alttaki diğer soruya bakınız.

Ders kayıtlarında aldığım dersler ne zaman uzaktan eğitim platformunda görünür?

Uzaktan eğitim sistemleri, ilgili akademik dönemin ders kayıt ve onay süreci tamamlandıktan sonra Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız tarafından lisans ve lisansüstü öğrenci otomasyonlarındaki verilerle güncellenmektedir.

Aktarma işlemleri bir kaç gün sürmektedir. Bu tarihlerde, öğrencilerimizin ve öğretim elemanlarımızın sistemlere giriş yapamamaları son derece normaldir. Lütfen duyuruları takip ediniz.

Yeterli süre geçtikten sonra halen giriş yapamıyor veya giriş yaptığınız halde derslerinizi göremiyorsanız, fakülteniz uzaktan eğitim koordinatörü ile iletişime geçip bilgi veriniz.

Bilimsel hazırlık derslerim görünmüyor?

HADİ'de bilimsel hazırlık derslerinizi göremiyorsanız fakülte/bölüm uzaktan eğitim koordinatörüne ulaşmalısınız.

Fakülteniz uzaktan eğitim koordinatörü almış olduğunuz bilimsel hazırlık derslerine kaydınızı yapabilir.

Uzaktan eğitim koordinatörünüzün iletişim bilgileri fakülteniz web sayfasında görünüyor olmalı. Görünmüyorsa fakülte web sayfasındaki iletişim bölümünden fakültenize ulaşmalısınız.

Ekle-Sil'de yaptığım değişiklikler görünmüyor.

Ekle-Sil haftasında dersleriniz ile ilgili yaptığınız değişiklikler, Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız tarafından belli aralıklarla hadi.hacettepe.edu.tr'ye yansıtılmaktadır.

Yani, ekle-sil'de ders sildiğinizde ya da eklediğinizde bunun HADİ'ye yansıması biraz zaman almaktadır.

Yeterli süre geçmesine rağmen değişiklikler görünmüyorsa fakülteniz uzaktan eğitim koordinatörü ile iletişime geçebilirsiniz.

Çift anadal veya yandal öğrencisiyim. Derslerime nasıl ulaşacağım?

Eğer dersleriniz Bilsis'te olduğu halde HADİ'de görünmüyorsa lütfen fakülte/bölüm uzaktan eğitim koordinatörünüze ulaşınız.

Not: 20.02.2024 tarihinden itibaren, iki ayrı hesap ile giriş yapmanıza gerek kalmamıştır. Hacettepe kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş yaptığınızda tüm dersleriniz görünmektedir.

Yeni Yabancı Uyruklu öğrenciyim, HADİ'de derslerim görünmüyor (görünüyordu ama artık görünmüyor).

Yabancı uyruklu öğrencilerimiz, öğrenci işleri otomasyonlarındaki Y.U. numaraları değiştiğinde/güncellendiğinde bu durumla karşılaşıyorlar.

Bu durumu düzeltmek için, öğrencilerimizin https://portal.hacettepe.edu.tr/hesap/bilgiguncelleme adresindeki "Bilgi Güncelleme" bölümünü kullanarak Bilgi İşlem Daire Başkanlığı kullanıcı veri tabanındaki Y.U. numaralarını da güncellemeleri gerekiyor.

Eğer numaralarını portal üzerinden güncelleyemezlerse Bilgi İşlem Daire Başkanlığımızdan destek almaları gerekiyor.

Önemli Ek: Lisansüstü öğretim gören yabancı uyruklu öğrencilerin Y.U. numarası güncellendikten sonra derslerinin HADİ'ye eklenmesi için fakülte/bölüm uzaktan eğitim koordinatörlerine durumu bildirmeleri gerekiyor.
Ders içeriği

Dersin işlenişi hakkında bilgi alabilir miyim?

Öğretim elemanı tarafından haftalık olarak hazırlanan video, sunum, ders notu ve canlı ders anlatımı, H.Ü. E-Öğrenme platformları üzerinden öğrencilere ulaştırılacaktır.

Kaçırdığım / Giremediğim canlı derslerin telafisini nasıl yapabilirim?

Canlı dersler bittikten sonra ders kayıtları H.Ü. E-Öğrenme platformunda ilgili haftanın altında öğretim elemanı tarafından paylaşılabilir. Ancak ders kayıtlarının paylaşılması zorunlu değildir. Bu konuyu ders sorumlusuna danışmanız gerekmektedir.

Canlı derse bağlantı konusunda sıkıntı yaşıyorum. Ne yapmam gerekiyor?

Canlı derse bağlantı konusunda sıkıntı yaşıyorsanız, internet bağlantınızı kontrol ediniz. Son dönemler Dünya çapında bağlantı sorunları söz konusu olacaktır. Bu yüzden sınıfınızdaki diğer arkadaşlarınız ile iletişime geçerek benzer sorunlar yaşayıp yaşamadıklarını sorunuz.
Sınavlar

Sınavlar H.Ü. E-Öğrenme platformu üzerinden mi yapılacaktır?

Sınavlarınız ile ilgili bilgilendirmeler ve duyurular ana sayfamız üzerinden yapılmaktadır. Ana sayfamızdaki güncellemeleri takip ediniz. Ayrıca, sınavlara gireceğiniz platformlar aldığınız derslere göre de değişim gösterebilmektedir. Sınav platformlarını ve sınav linklerini aldığınız dersin sorumlusu duyuracaktır.
Yardım

Sistemle ilgili karşılaştığım sorunlar için size nasıl ulaşabilirim?

Karşılaşılan sorunları daha hızlı ve yerinde çözmek adına akademik birimlerde uzaktan eğitim koordinatörleri belirlenmiştir.

Bize ulaşmadan önce fakülte/bölüm uzaktan eğitim koordinatörüne ulaşmanız sorunun nedenini bulmayı ve çözülmesini hızlandıracak, kolaylaştıracaktır.

Fakülte/Bölüm uzaktan eğitim koordinatörünüzün iletişim bilgilerine fakülte/bölüm web sayfanızdan ulaşabilirsiniz. Bu bilgi mevcut değilse, fakülte/bölüm sekreterliğinize sorabilirsiniz.